محل لوگو

مقاله کودک ازاری


مقاله کودک ازاری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:38

چكيده:

اين مقاله به بررسي ارتباط سبب شناختيبين ايذاء در دوران كودكي از سوي والدين و بروز جرم شرارت در دوره هاي بعدي زندگياين كودكان مي پردازد. بر مبنای نظریه برکوئیتس که معتقد به یادگیری مشاهده ایخشونت در دوران کودکی است و همچنین یادگیری مشاهده ای بندورا طرح مقاله و ساختآزمون طراحی گردید. جامعه پژوهشي این بررسی شامل كليه مجرمين بزه شرارت و خشونت درزندانهاي شيراز در سال 1384 مي باشد كه با نمونه گيري تصادفي 80 نفر از آنهاانتخاب و آزمون كودك آزاري در مورد آنها اجراء و پرونده محكوميتي و مددكاري آنهامورد مطالعه قرار گرفت. فرضيه اصلي پژوهش، معناداري و هماهنگي سبب شناختي بين ايندو پديده را تاييد كرد. رابطه معناداري بين سواد والدين، ساخت خانواده تك والدي وطلاق زود هنگام با كودك آزاري آنها مشاهده شد. همچنين با كاهش سن و سواد مجرمان شدتجرم شرارت درآنها گسترش مي يابد. بدليل شرايط خاص اجتماعي و اهميت دهی والدين بهموقعيت دختران، بخش اعظم نمونه ها مرد بودند. 90درصد نمونه ها گزارش كردند والدين (بويژه پدران) كم يا بيسواد، آنها را طي دوران كودكي آزار و اذيت نموده اند كهبيشتر از نوع آزار جسماني بوده است. در مجموع ميانگين درصدي نمره آزمون كودك آزاريدر ميان آزمودنی ها بالاتر از سطح ميانه(60%) بود. مصاديق كودك آزاري شامل تنبيهبدني، سوء استفاده جنسي، غفلت از فرزندان و محرومیت از غذا و تفریح می باشد. ضریبپایایی پرسشنامه کودک آزاری والدین به روش زوج و فرد 82/0 محاسبه گردید. راهکارها وپیشنهادات؛ در پايان نيز چندين پيشنهاد از جمله ايجاد يك ساختار مددكاري گسترده بااهرمهاي قدرتمند قانوني-قضايي براي پيشگيري و درمان موارد كودك آزاري، ثبت وقعاتكودك آزاري والدين و خانواده، طراحي و ارائه واحد درسي آشناسازي با مصاديق آزاركودكان برای دانش آموزان ارائه گردید.


واژگان كليدي: جرمشرارت، زندانيان شيراز، كودك آزاري والدين، مجرمين

مقدمه :

سير جرايم در جامعه روند پرشتابي به خود گرفته است و انجام اقداماتيبراي پيشگيري در اين زمينه را اجتناب‌ناپذير مي‌نمايد. نخستين گام در اين ارتباطشناخت شرايط موجود است. هدف اين بررسي تعيين الگوي ساختاري شدت جرم شرارت و ارتباطآن با الگوي ساختاري كودك آزاري دوران كودكي مجرمين است كه مي‌تواند در زمينهپيشگيري از اين جرم راهگشا باشد. خشونت مي‌تواند با برهم زدن امنيت جامعه و نظمجامعه در روند كلي فعاليت‌هاي اجتماعي اخلال ايجاد كرده و زمينه‌ساز بروز ناامني واساس فقدان امنيت در جامعه باشد. كودك آزاري نيز مي‌تواند در زندگي آينده كودك آزارديده زمينه‌ساز آسيبهاي رواني زياد گردد. اين پژوهش سعي در شناسايي وجود يك رابطههمبستگي بين كودك‌آزاري در دوران كودكي مجرمين با جرائم شرارت و خشونت آنها و ازاين طريق جلب توجه مسئولين امور پرورش و تربيت كودكان و خانواده‌ها از يك سو ونهادهاي قضايي و كيفري از سوي ديگر به زمينۀ جرم‌زاي اين پديدۀ متأسفانه متداول دربرخي ازخانواده‌هاي ايراني و شيرازي دارد. كودك‌آزاري در خانواده‌ها وخشونت دراجتماع به دو الگوي ساختاري مجرمانه شايع در شيراز تبديل شده است. جامعه آمارياين بررسي مجرمين شرارت زندانهاي شيراز هستند كه در سال 1384 دستگير شده‌اند. بهدرخواست اداره كل زندانهای شيراز به لحاظ رعايت جنبه‌هاي امنيتي و حفاظتي وجلوگيري از هرگونه آثار سوء، در بيان آمارهاي مربوط به جرايم شرارت از آمارۀفراواني درصدي استفاده ‌گرديد.

 


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 386

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما