محل لوگو

طرح چگونگي ساخت دراورهاي چوبي در كارگاه صنايع چوب


طرح چگونگي ساخت دراورهاي چوبي در كارگاه صنايع چوب

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:30

ماشين اره فلكه يا اره نواري:

اين ماشين شامل دو فلكه بالا و پايين است كه معمولاً از جنس چدن ريخته گري مي باشد. اين دو فلكه به طور عمودي و دقيق در امتداد هم قرار گرفته اند فلكة پاييني در مكان خود ثابت و تنها توانايي چرخش دارد اما فلكه بالايي قابليت جابجا شدن به بالا و پايين طرفين را دارد براي بالا و پايين كردن فلكة بالا از فرمان كوچكي كه در زير اين فلكه قرار دارد استفاده مي شود براي شل و سفت كردن تيغه مي توان از اين قابليت فلكة بالا استفاده كرد. كج و راست شدن فلكة بالا از فرمان ديگري كه در كنار فلكه قرار دارد استفاده مي شود.

بانداژ فلكه: هدف از اين كار عدم تماس مستقيم تيغه با فلز فلكه بوده و نيز نرمتر كردن حركت ارة نواري را تأمين مي كند و اينكه جنس بانداژ مي تواند: لاستيك، پلاستيك، و يا برزنت باشد.

شيوة استقرار تيغه روي فلكه:

به هنگام نصب تيغه روي اره فلكه بايد توجه كنيم كه حتماً اره خاموش باشد ترجيحاً برق اتصال موتور را قطع كنيم. در هنگام باز كردن تيغه از ماشين نيز بايد به اين نكته توجه داشته باشيم: براي باز كردن تيغه ابتدا بايد حفاظ هاي ماشين را باز كرد فلكة بالا را به سمت پايين حركت داده تا تيغه كاملاً شل شود. اكنون تيغه آمادة خروج از دستگاه مي باشد براي سوار كردن تيغه ابتدا بايد تيغه را از داخل شكاف اصلي عبور داده بطوريكه دندانه هاي تيعه به سمت ما باشد. سپس روي فلكه پايين و بالا تيغه را مستقر كرده و با بالا بردن فلكة بالايي تيغه را در جاي خود مستقر مي كنيم.

بايد توجه داشت تيغه روي فلكه طوري قرار بگيرد كه دندانه هاي آن مستقيماً روي فلكه قرار نگيرد براي تنظيم اين مسئله مي توان از كج و راست كردن فلكة بالايي توسط فرمان كناري استفاده كرد.

در بعضي از ماشين هاي اره نواري براي حفاظت بيشتر از دستگاه كه حاوي يك قطعه فنر و پدال مي باشد به عنوان ترمز بر روي فلكه پايين استفاده مي گردد در هر زمان كه كاربر نياز به توقف سريع داشته باشد مي تواند با فشار بر روي پدال اره نواري متوقف نمايد كه حدوداً 30 ثانيه زمان مي برد كه در مقايسه با زمان عادي توقف اره نواري سه دقيقه كه زمان ناچيزي مي باشد اين توقف مي تواند به دليل پاره شدن تيغه و جلوگيري از صدمه خوردن تيغه مي باشد و يا به دليل صرفه جويي در وقت در هنگام تغيير فرم برش و تغيير گونيايي ماشين باشد.

سيستم ستاره و مثلث:

براي روشن كردن ماشين اره نواري لازم است از كليد ستاره و مثلث استفاده شود دليل استفاده از اين كليد اينست كه در ابتدا حركت الكتروموتور بايد تحت نيروي كم شروع شود و سپس نيروي آن افزايش يابد. در غير اينصورت امكان سوختن الكتروموتور وجود دارد الكتروموتور در ابتدا با سيستم ستاره شروع به كار مي كند سپس به حالت مثلث به كار خود ادامه مي دهد در بعضي از ماشين ها اين عمل به صورت اتوماتيك و در بعضي ماشين توسط كاربر با كليدي كه روي دستگاه مهيا شده انجام مي شود يعني هنگام خاموش كردن نيازي به رعايت دو كليد نيست و با يك حركت مي توان دستگاه را خاموش كرد.

روش آماده كردن و تيز كردن اره :

پيش از تيز كردن ، دندانه هاي اره بايد چپ و راست شود هدف از چپ و راست كردن اره عبارت است از:

1- كم كردن اصطكاك بين تيغه اره و چوب كه در نتيجه از داغ شدن تيغه و سوختگي سطح چوب و همچنين كندي سرعت برش جلوگيري مي كند.

2- مقدار چپ و راست تا نصف يا ضخامت دندانه مي باشد.

3- به اين ترتيب خاك اره مي تواند به راحتي از داخل كار خارج شده و ادامه برش امكان پذير شود.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,750 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 358

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما