محل لوگو

مقاله درباره چهل چراغ انتظار


لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:40

مقدمه :

اولين چراغ از چلچراغ انتظار

آياتي كه در قرآن كريم از طرف خداوند بزرگ به وسيله رسول اكرم (ص) به ما رسيده از منبع علم خدايي سرچشمه گرفته است . يكي از بشارتهايي كه در قرآن مجيد آمده است مسأله قيام جهاني حضرت بقيته الله (ارواحنا الفداء) و سيطره عدل و داد در عالم ( بعد از پر شدن آن از ظلم و جور ) است ، عدالت در حكومت حضرت مهدي (ع) طبق نص صريح آيات قرآن و تفاسير رسيده است از اهل بيت عصمت و طهارت (ع) پس از پر شدن عالم از ظلم و جور ، قسط و عدل بر آن حاكميت خواهد يافت .

نشانه هاي پيدايش اين حكومت :

دومين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه 53 از سوره آل فصّلت :

ممكن است نشانه هاي آفاقي همان صيحه آسماني باشد و منظور از آيات انفسي همان رعب و ترس باشد كه در دلها جاي مي گيرد .

علائم و نشانه هايي كه براي بشر تمام مجهولات را از بين ببرد و پرده از روي حقايق و ملكوت عالم بردارد در صحنه گيتي ديده نشده است اما با توجه به اينكه خداوند خلف وعده نخواهد فرمود و اين كار بايد بشود ، غير از قيام آخرين نماينده و سفير اعظم او يعني حضرت بقية الله ( روحنا و ارواحنا له الفداء ) نشانه ديگري نخواهد بود .

سومين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه 156 از سوره بقره :

محمد بن مسلم از امام صادق (ع) روايت مي كند كه پيش از قيام مهدي ما (ع) مردم به انواع بلا ها مبتلا مي شوند . موفقيت با صابران است .

بنابر اين نشانه هاي قبل از ظهور در اين روايت عبارت است از :

1- وحشت و اظطرابي كه در حال حاظر در ميان بعضي از كشور هاي اسلامي ديده مي شود .

2- گرسنگي و قحطي كه در بعضي از كشورهاي جهان مشهود است ( به طور متوسط روزانه چند صد هزار تن از گرسنگي مي ميرند مانند برخي از قسمتهاي آفريقا و هندوستان )

3- فساد در تجارت و بازرگاني و كمبود درآمد بعضي از اقشار جامعه

4- تلفان جاني ( مانند تلفات در جنگ ايران و عراق ) و نقصان زراعت و ميوه جات ناشي از آفات و كمي بركت آنها

اكنون به اصل روايت كه امام صادق (ع) نقل كرده اند توجه فرماييد :

 

چهارمين و پنجمين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه 7 از سوره آل عمران :

عن محمد بن مسلم عن ابي عبدالله جعفر بن محمد (ع) أنه قال إن قدام قيام القائم علامات بلوي من الله تعالي اعباده المومنين قلت و ما هي قال ذلك قول الله عزوجل « و لنبلونكم بشيءٍ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرين » قال لنبلونكم (يعني المؤمنين ) بشيء من الخوف من ملوك بني فلان في آخِرِ سلطانهم (والجوع)بغلاءِ اسعارهم( ونقص من الاموال ) فساد التجارات و قلة الفضل فيها ( و الانفس‌) قال موت ذريغٌ (والثمرات) قلة ريع ما يزرع و قلة بركة الثمار ( و بشر الصابرين )عند ذلك بخروج القائم (ع) ثم قال لي يا محمد هذا تأويله انَّ الله عزوجل يقول « و مايعلم تأويله الاّ الله و الراسخون في العلم »

محمد بن مسلم نقل كرده است كه امام صادق (ع) فرموده اند : پيش از قيام قائم نشانه هايي است جهت آزمايش از جانب خداوند نسبت به بندگان مؤمنش . عرض كردم : آنها چيست : فرمودند : آن ، گفتار خداوند عزوجل است كه فرموده است : «ولنبلونكم » يعني هر آينه بيازماييم شما مومنان را « بشيءٍ من الخوف » به مقداري و چيزي از ترس از ملوك بني فلان (بني عباس) در پايان زمام داريشان و «الجوع» و گرسنگي به خاطر بالا بودن قيمتها «و نقص من الاموال » و كاستي از مالها و فساد تجارتها « و الانفس » و جان ها ( مرگ سريع ) « والثمرات » و محصولات ( كم شدن كشاورزي ) و كمبود بركت محصولات « و بشر الصابرين » بشارت ده صابران را در چنين وقت به خروج قائم (ع) سپس به من فرمود : اي محمد ! اين است تأويل حكم خداوند عزوجل كه مي فرمايد : « و مايعلم تأويله ....» نمي داند تأويل قرآن را جز خداوند وپايدارانش در دانش .

ششمين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه37 از سوره انعام :

در تفسير اين آيه به چند نشانه از نشانه هاي ظهور حضرت ولي عصر (ع) اشاره شده است كه عبارتست از :

1- خروج دابّة الارض

2- دجال

3- نزول عيسي بن مريم (ع)

4- طلوع خورشيد از مغرب

 


مبلغ قابل پرداخت 3,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 264

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما