لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات:40
مقدمه :
اولين چراغ از چلچراغ انتظار
آياتي كه در قرآن كريم از طرف خداوند بزرگ به وسيله رسول اكرم (ص) به ما رسيده از منبع علم خدايي سرچشمه گرفته است . يكي از بشارتهايي كه در قرآن مجيد آمده است مسأله قيام جهاني حضرت بقيته الله (ارواحنا الفداء) و سيطره عدل و داد در عالم ( بعد از پر شدن آن از ظلم و جور ) است ، عدالت در حكومت حضرت مهدي (ع) طبق نص صريح آيات قرآن و تفاسير رسيده است از اهل بيت عصمت و طهارت (ع) پس از پر شدن عالم از ظلم و جور ، قسط و عدل بر آن حاكميت خواهد يافت .
نشانه هاي پيدايش اين حكومت :
دومين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه 53 از سوره آل فصّلت :
ممكن است نشانه هاي آفاقي همان صيحه آسماني باشد و منظور از آيات انفسي همان رعب و ترس باشد كه در دلها جاي مي گيرد .
علائم و نشانه هايي كه براي بشر تمام مجهولات را از بين ببرد و پرده از روي حقايق و ملكوت عالم بردارد در صحنه گيتي ديده نشده است اما با توجه به اينكه خداوند خلف وعده نخواهد فرمود و اين كار بايد بشود ، غير از قيام آخرين نماينده و سفير اعظم او يعني حضرت بقية الله ( روحنا و ارواحنا له الفداء ) نشانه ديگري نخواهد بود .
سومين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه 156 از سوره بقره :
محمد بن مسلم از امام صادق (ع) روايت مي كند كه پيش از قيام مهدي ما (ع) مردم به انواع بلا ها مبتلا مي شوند . موفقيت با صابران است .
بنابر اين نشانه هاي قبل از ظهور در اين روايت عبارت است از :
1- وحشت و اظطرابي كه در حال حاظر در ميان بعضي از كشور هاي اسلامي ديده مي شود .
2- گرسنگي و قحطي كه در بعضي از كشورهاي جهان مشهود است ( به طور متوسط روزانه چند صد هزار تن از گرسنگي مي ميرند مانند برخي از قسمتهاي آفريقا و هندوستان )
3- فساد در تجارت و بازرگاني و كمبود درآمد بعضي از اقشار جامعه
4- تلفان جاني ( مانند تلفات در جنگ ايران و عراق ) و نقصان زراعت و ميوه جات ناشي از آفات و كمي بركت آنها
اكنون به اصل روايت كه امام صادق (ع) نقل كرده اند توجه فرماييد :
چهارمين و پنجمين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه 7 از سوره آل عمران :
عن محمد بن مسلم عن ابي عبدالله جعفر بن محمد (ع) أنه قال إن قدام قيام القائم علامات بلوي من الله تعالي اعباده المومنين قلت و ما هي قال ذلك قول الله عزوجل « و لنبلونكم بشيءٍ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرين » قال لنبلونكم (يعني المؤمنين ) بشيء من الخوف من ملوك بني فلان في آخِرِ سلطانهم (والجوع)بغلاءِ اسعارهم( ونقص من الاموال ) فساد التجارات و قلة الفضل فيها ( و الانفس) قال موت ذريغٌ (والثمرات) قلة ريع ما يزرع و قلة بركة الثمار ( و بشر الصابرين )عند ذلك بخروج القائم (ع) ثم قال لي يا محمد هذا تأويله انَّ الله عزوجل يقول « و مايعلم تأويله الاّ الله و الراسخون في العلم »
محمد بن مسلم نقل كرده است كه امام صادق (ع) فرموده اند : پيش از قيام قائم نشانه هايي است جهت آزمايش از جانب خداوند نسبت به بندگان مؤمنش . عرض كردم : آنها چيست : فرمودند : آن ، گفتار خداوند عزوجل است كه فرموده است : «ولنبلونكم » يعني هر آينه بيازماييم شما مومنان را « بشيءٍ من الخوف » به مقداري و چيزي از ترس از ملوك بني فلان (بني عباس) در پايان زمام داريشان و «الجوع» و گرسنگي به خاطر بالا بودن قيمتها «و نقص من الاموال » و كاستي از مالها و فساد تجارتها « و الانفس » و جان ها ( مرگ سريع ) « والثمرات » و محصولات ( كم شدن كشاورزي ) و كمبود بركت محصولات « و بشر الصابرين » بشارت ده صابران را در چنين وقت به خروج قائم (ع) سپس به من فرمود : اي محمد ! اين است تأويل حكم خداوند عزوجل كه مي فرمايد : « و مايعلم تأويله ....» نمي داند تأويل قرآن را جز خداوند وپايدارانش در دانش .
ششمين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه37 از سوره انعام :
در تفسير اين آيه به چند نشانه از نشانه هاي ظهور حضرت ولي عصر (ع) اشاره شده است كه عبارتست از :
1- خروج دابّة الارض
2- دجال
3- نزول عيسي بن مريم (ع)
4- طلوع خورشيد از مغرب
مبلغ قابل پرداخت 3,300 تومان
برچسب های مهم