محل لوگو

تحقیق درباره دستاوردهاي ازدواج هاي پيامبر


تحقیق درباره دستاوردهاي ازدواج هاي پيامبر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:52

منابع دارد

مقدمه

سپاس و ستايش سزاوار خداوندي است كه تمام جهان و از جمله انسان را آفريد و زن و مرد را زوج يكديگر قرار داد و زن را موجب آرامش مرد ، و خانه يا محل زندگي را آرامشگاه آنان قرار داد .

درود بر پيامبرانش كه هر يك براي هدايت و راهنمايي بشر كوشيدند ؛ به ويژه خاتم آنان كه از هر جهت آدميان را به سر منزل هدايت رهنمون ساخت ؛ گفتار و رفتنارش همه ادب بودو هدفش بر انگيختن و به حد نهايت رساندن مكارم اخلاق ؛ (بعثت لأتمم مكارم الاخلاق ) .

سلام بر اهل بيت او كه بهترين شاگردان و درس آموختگان مكتب او هستند و اخلاق نيكوي پيامبر (ص) را سرمشق زندگي خود قرار دادند ، تا نشان دهند اخلاق و روش پيامبر اكرم (ص) قابل پيروي است و الگوي كاملي است كه بايد از آن درس زندگي اموخت : ( لكم في رسول الله اسوه حسنه )‌

 1- نخستين ازدواج

اولين همسري كه پيامبر اكرم انتخاب كرد، خديجه دختر خويلد بود. پيامبر(ص) در سن 25 سالگي با زني چهل ساله و بيوه دو شوهر كه از آنان فرزنداني داشت ،ازدواج كرد و از او صاحب شش فرزند شد.

پيامبر اكرم(ص) تا سن 52 سالگي كه حضرت خديجه فوت كرد، همسر ديگري اختيار نكرد و پانزده سال قبل از رسالت و دوازده سال بعد از رسالت را تنها با او بسر برد. وي بهترين زن پيامبر(ص) بود

اگر اموري نظير شهوت ران بودن پيامبر اكرم(ص) كه مغرضان يا ناآگاهان زمان ما مطرح مي كنند ، وجود داشت، او به جاي حضرت خديجه كه بيوه زني دو شوهر كرده بود، با يك دختر ازدواج مي كرد و يا در كنار او، همسران ديگري انتخاب مي كرد، يا حداقل كلمه شهواني بين او و خديجه(س) رد و بدل مي شد.

بله، د رآن زمان، پيامبر اكرم وقت زيادي از عمر خود را در غار حرا و به چله نشيني مي گذراند و قبل از رسالت ، علاوه بر جوان بودن، وقت بيشتري داشت تا ازدواج هاي مجدد انجام دهد و حتي بعد از چهل سالگي كه كوشش حضرت به تبليغ رسالت معطوف بود، باز در مكه هنوز حكومت و جنگ و صلح و روابط تجاري و اقتصادي و نزاع هاي انصار و مهاجران و بسياري مسايل ديگر مطرح نبود. بنابراين، راحت تر مي توانست همسرهاي متعدد انتخاب كند.

از نظر مادي نيز براي ازدواج هاي ديگر در مضيقه نبود ، زيرا سابقه، طايفه و كرامت او نشان مي دهد كه او هيچ مشكلي در راه ازدواج مجدد نداشته است و حضرت خديجه نيز كاملاً تسليم او بوده و مشكلي ايجاد نمي كرده است.

بنابراين مسايل مادي و شهواني ، آنگونه كه امروزه براي مردان ازدواج مجدد كننده مطرح است، اساساً براي آن حضرت مطرح نبوده است.

پس از فوت خديجه، حضرت(ص) تا آخر عمر ، پيوسته به ياد خديجه بود و او را هنگام شنيدن نام يا با يادآوري خاطره اي از او تكريم مي كرد. پس از خديجه(س) پيامبر اكرم(ص) بايد همسري انتخاب مي كرد تا هم از طرفي همسر وي باشد و هم زن خانه و هم مادر ويا هم نفسي براي فاطمه زهرا. ولي بعيد بود كسي بتواند تمامي اين وظايف را انجام دهد و از طرفي مشاوري امين و ياور رسالت پيامبر اكرم(ص) باشد. افزون بر اينها ، مايل ديگري پيش آمد كه ايجاب مي كرد حضرت، ازدواج هاي متعددي داشته باشد كه در ادامه روشن خواهد شد.

خديجه (س) از زبان عايشه

آري، يافتن جايگزين براي خديجه بسيار مشكل بود، زني كه عايشه او را اين گونه وصف مي كند:

هرگاه پيامبر مي خواست از خانه خارج شود، به ياد خديجه مي افتاد و او را به نيكويي ياد مي كرد . روزي از ايام، حسادتم تحريك شد و گفتم :«آيا او غير از زني پير ، چيز ديگري هم بود؟ خداوند به جاي او بهترش را نصيبت كرده است .» پيامبر غضبناك شد ، به طوري كه موهاي جلوي سرش از شدت غضب مي لرزيد و گفت:«نه ، به خدا سوگند ! بهتر از او را به من نداد. او به من ايمان آورد ، در حالي كه مردم كفر ورزيدند. مرا تصديق كرد، در حالي كه مردم تكذيبم كردند. با مال خودش مرا ياري و همراهي كرد، در حالي كه مردم محرومم كردند و خداند از او فرزندهايي روزي من كرده، در حالي كه مرا از فرزندان زنان ديگر محروم كرد.»

عايشه مي گويد: عهد كردم ديگر هيچ گاه از خديجه به بدي ياد نكنم.

ازدواج با عايشه و سوده

به هر حال ، پيامبر اكرم(ص) در سال وفات خديجه يا سال بعد با عايشه و سوده ازدواج كرد . خوله اين دو نفر را پيشنهاد داد و خودش نيز به خواستگاري رفت. عايشه در آن زمان شش ساله و سوده زني بيوه بود.


مبلغ قابل پرداخت 4,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 884

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما