محل لوگو

تحقیق درباره رابطه بين اعتماد به نفس و عملكرد دانشجويان دانشگاه آزاد ايذه


تحقیق درباره رابطه بين اعتماد به نفس و عملكرد دانشجويان دانشگاه آزاد ايذه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات:47

منابع دارد

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چكيده

فصل اول : موضوع پژوهش

مقدمه

طرح مسئله

اهميت موضوع پژوهش

هدف از انجام پژوهش

فرضيه هاي پژوهش

تعاريف متغيرهاي مورد بررسي در پژوهش

فصل دوم: سابقه موضوع پژوهش

تاريخچه اي مختصر در مورد متغيرها

نظريه هاي مربوط به متغيرهاي پژوهش

بازنگري پژوهش هاي انجام شده در مورد موضوع پژوهش

فصل سوم: روش پژوهش

جامعه آماري

نمونه و روش نمونه گيري

ابزار اندازه گيري

روش پژوهش

نحوه اجراي پرسشنامه

نمره گذاري و تفسير نمره ها

 

 

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

روش هاي تجزيه و تحليل داده ها

شاخصهاي توصيفي داده ها

شاخصهاي توصيفي هر سوال

تحليل سوال ها و فرضيه هاي پژوهش

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

بحث در مورد نتايج

محدوديت هاي پژوهش

پيشنهادهاي پژوهش

منابع و ماخذ

پيوست

 چكيده

موضوعي كه در اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفته عبارست است رابطه بين اعتماد به نفس و عملكرد دانشجويان دانشگاه آزاد ايذه مي باشد ..

در اين رابطه فرضيه هاي مورد نظر عبارتند از اينكه چه رابطه اي بين اعتماد به نفس و عملكرد دانشجويان. و فرضيه دوم عبارت است از اينكه بين دانشجويان پسر و دخترچه عملكردي در طول يك ترم گذشته داشته اند .

فرضيه سوم : اين عملكرد تا چقدر در تحصيل و يا عدم تحصيل دانشجويان موثر است .

فرضيه چهارم : اين رابطه اعتماد به نفس و عملكرد تا چقدر در روحيه دانشجويان پسر و چقدر در روحيه دانشجويان دختر دانشگاه آزاد ايد تاثير گذاشته .

براي تجزيه و تحليل داده ها از روش آماري تجزيه و تحليل واريانس دو راهه و استفاده از آزمونهاي پسين با مقايسه هاي چند گانه استفاده شده است .

نتيجه بدست آمده از اين تحقيق اين است كه بين اشتغال والدين در آموزش و پرورش و عملكرد تحصيلي فرزندان رابطه معنا دار وجود دارد .

لازم به ذكر است فرضيه ششم كه عبارت است از بين دانش آموزان پسر داراي پدران شاغل فرهنگي و غير فرهنگي از لحاظ عملكرد تحصيلي تفاوت وجود دارد . اين فرضيه تأييد نشده است

چون تحقيق انجام شده در مقطع متوسطه بوده لذا براي رسيدن به نتايج مشابه يا غير آن پيشنهاد مي شود كه علاقمندان به اين موضوع تحقيق را در مقاطع پايين تر مورد بررسي قرار دهند .

 

مقدمه

نشاطیکمفهومجدیدروانشناسیاستکهتاکنون کمترموردتوجهقرارگرفتهاست . تعریفمفهومنشاطعلی رغمآنکهسادهبهنظرمیرسد،دشواراست . باوجوداین بسیاریازروانشناسانبراینعقیدهاندکهنشاطیکهیجان کنترل رفتارها و افکار اعتماد به نفس انتظار دانشجو از شکست یا پیروزی اعتماد به نفس نام دارد . اعتماد عقیده ای است مبنی بر اینکه فرد می تواند به طور موفقیت آمیزی یک رفتار دلخواه را در یک موقعیت خاص انجام دهد . همخوان ترین عامل مشخص که موفقیت سطح بالا را ازموفقیت سطح پایین در بازی تنیس متمایز می سازد ،‌ اعتماد بازیکن می باشد . بازیکنان عالی رتبه به توانائی هایشان عقیده قوی دارند .

برای نمونه هنگامی که یک بازیکن افکار تدافعی یا منفی دارد معمولا موجب می شود که حرکاتش به سمت اندام قسمت پشتی (بیشتر وزن بر روی پای عقب قرار می گیرد) سوق پیدا کند و در راست ایستادن (عدم تعادل در ایستادن و به پشت خمیده شدن) دچار عدم توازن گردد. هنگام وقوع چنین اتفاقی ، بازیکن معمولا هیچ قدرتی برای ضربه زدن به توپ ندارد و بیشتر سعی می کند . از طریق زور بازوی خود هر کاری را انجام دهد .

اعتماد باعث رشد هیجانات و تفکر مثبت ، تسهیل تمرکز ، انتخاب اهداف چالش انگیز بیشتر ، پافشاری و تلاش ، تاثیر بر انتخاب زدن ضربه و نهایتا منجر به اعمال سریع روانشناختی می شود ، همچنین موجب می گردد که بازیکن واقع گراتر و خوش بین تر شود . بدیهی است که بین شایستگی فنی و اعتماد یک رابطه قوی وجود دارد . مثبتاستکهحاویسهعنصراساسیلذت،خرسندیو رضایتاززندگیاست(1). بهتعبیردقيق ترآدمبانشاطو شادکسیاستکهاولاًتقریباًازتمامفعالیتهایخودلذت میبرد،ثانیاًدراکثراوقاتراضیوخرسندبهنظرمیرسدو ثالثاًازفرآیندزندگیخویشراضیاست.

 

علاوهبرآن،اخیراًنیزعنصرچهارمیبههیجاننشاطافزودهاند وآنعنصرفقداناضطرابوافسردگیاست.

بنابراینازاینتعریفمیتواننتیجهگرفتکهآدمبانشاط معمولاًلبخندبهلبدارد،دنیایدرونآدمآراماستوکمتریا بهندرتدرگردابهیجاناتمنفی)غموغصه،دلهره،ناامیدی وبحران(گرفتار میشود.

آرجلوکروسلند(1987)بیانکردهاندکهنشاطدارایسه شاخصعاطفهمثبتیاخوشی،احساسرضایتاززندگیو فقداناحساسمنفیازنظراضطرابوافسردگیاست. بهباور آرجل،فردبانشاطنگرشمطلوبورضایتازخوددارد، روابطاجتماعیمتعادلیدارد،ازکینهونفرتدوریمیجوید وفرآیندزندگیخودرامثبتارزیابیمیکند [1] ازطرفی بهاعتقادجمعیازروانشناسان،مهمترینابزارانسانبرای رسیدنبهپیروزیوخوشبختیاعتمادبهنفساست. عدم اعتمادبهنفسیااحساسحقارتدرتماسبادیگرانخودرا بهصورتخجالت،شرمندگی،خودبینیاغراقآمیزونیازبه خودنماییوتمایلشدیدبهتمجیدوتأکیددیگرانبروز میدهد[2]. باتوجهبهاهمیتشادیونشاطدرزندگیمابه طوریکهبسیاریازروانشناساناعتقاددارندکهبانشاط بودنیابهعبارتیسرزندهبودنبارروزانهماراسبک می کندوازآنجاکهبررسیهاییکهپیرامونشادیونشاط صورتگرفتهاستبهمراتبکمترازتحقیقاتیاستکهدر زمینهاضطرابوافسردگیانجامشدهاست،دراینپژوهش بهبررسیمیزاناعتماد به نفس و عملكرد آن در سال تحصيلي دربیندانشجویاندانشگاهآزاد اسلامي واحد ايذه وارتباطآنبااعتمادبهنفسپرداختهایم.

 

[1]عبدالرضا مخملباف، روانشناسي رشد، ج1 ،چ4، تهران انتشارات صدر، 1380،ص 15

[2] همان،ص16


مبلغ قابل پرداخت 4,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 298

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما