مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 31
نظام قضايى امير مومنان(ع)نظام قضايى امير مومنان(ع)مقدمهالف) كليات ۱. اهداف نظام قضايى علوى۲. اهميت قضاوت۳. جايگاه خطير قاضى۴. مساوات همه در برابر قانون۵. استقلال قاضىب) نظام ساختارى ۱. شرايط قاضى۲. معيشت قاضى۳. آداب قضا۴. وظايف قاضى و دستگاه قضايى۵. كيفيت دادرسى و صدور حكمنظام اتهامىنظام تفتيشىالف) قضات حرفهاى ب) وحدت قاضى و دادستان ج) كتبى بودن رسيدگى د) غير علنى بودن رسيدگى ه) غير ترافعى بودن رسيدگى و) ادله اثبات دعوا نظام مختلطادله اثبات دعوىسازمان قضايى نظام علوىج) نظام حقوقى در قضاى علوىمعناى حقتقسيمات حق۱. حق اللَّه و حق الناس۲. حقوق مدنى و كيفرىانواع جرايم و جناياتانواع كيفرهانظام كيفرى حضرت اميرالمومنين(ع)۱. حدود خدا۲. تعزيراتتعزير مالى تعزير بدنى ضرب تاديبى ۳. حكم متهم۴. اجراى حد۵. احكام زندان در نظام قضايى علوىپيشگيرى از وقوع جرم و اصلاح مجرمان-------------------------------------------------------------سيد صمصامالدين قوامىمقدمه بىترديد حضرت اميرالمومنين(ع) محور قضاوتهاى اسلامى و شيعى و مهمترين چهره نظامساز براى قضاى اسلامى است. آن حضرت در دوران حكومت نبوى، قاضىِ مدينه و يمن بود.[۱] قضاوت در مدينه، با حضور شخص رسول خدا(ص) افتخارى عظيم است. تاييدات مكرر رسول خدا نسبت به توانايى آن حضرت در قضاوتها، تاكيدى بر اين محوريت است. پيامبر فرمود: «داناترين امت من نسبت به سنتها و قوانين قضايى على بنابىطالب است»[۲] و «داناترين شما به روش داورى، على است»[۳] و «قضاوت آن گونه است كه على حكم
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان