مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 40
فهرست مطالب: اسلام و تعليم و تربيت............................................................................................2 محيط مادي ............................................................................................................................................2 محيط معنوي .......................................................................................................................................2 محيط خانواده .....................................................................................................................................2 محيط مدرسه ......................................................................................................................................4 ويژگى هاى تربيت اسلامى....................................................................................6 منبع وحى................................................................................................................................................6 اسوه هاى الهى......................................................................................................................................8 برنامه عملى مناسب..............................................................................................................................9 تعبد و تسليم.........................................................................................................................................10 جهانشمول بودن..................................................................................................................................11 هدف بودن انسان................................................................................................................................11 جامعيت.................................................................................................................................................12 ساير ديدگاه ها و احتمالات ...............................................................................15 منابع و مآخذ. ....................................................................................................................................18 اسلام و تعليم و تربيت اسلام بر اساس نياز فطري انسان ، مباني تربيتي و آموزشي را به ايمان آورندگان مي آموزد. چنانكه اگر تربيت را به سه قسم تربيت بدني ، تربيت عقلي و تربيت رواني تقسيم كنيم اسلام در يك نظام هماهنگ دربارة هر قسم از اين انواع بياناتي حكيمانه دارد . اين نظام تربيتي هماهنگ بايد در محيطي مناسب به آدمي القاء گردد.منظور از محيط ، تمام عوامل خارجي است كه در موجود زنده از آغاز رشد وجود دارد.هر چند عوامل محيطي بسيار فراوان است ، اما در تقسيم اوليه مي توان آن را به دو قسم مادي و معنوي تقسيم نمود. محيط مادي :عبارت از آب ، هوا ، نور ، حرارت ، مسكن ، خوراك ، پوشاك و ... بالآخره هر امر مادي كه انسان بدانها محفوف و محاط مي باشد. محيط معنوي :عبارت از عوامل فرهنگي است كه روح آدمي را به تعالي سوق مي دهد. محيط مورد نظر ما محيطي است كه در تعليم و تربيت از آن بهره برداري مي شود و ضبط و كنترل آن امكان دارد .مانند محيط خانه ، خانواده و مدرسه . اين گونه عوامل محيطي براي مربي ، معلم و والدين بسيار با اهميت است. محيط خانواده : محيط خانه و خانواده ، يك محيط طبيعي است كه در آن پدر و مادر تربيت كودك را بر عهده مي گيرند . كودك تحت تاثير مقام انگيزه هاي خانوادگي است و رفتار او
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,200 تومان