مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 31
بررسیرابطهافتتحصیلیدانشاموزاندختردورههایراهنماییومتوسطه (1) بررسیرابطهافتتحصیلیدانشاموزاندختردورههایراهنماییومتوسطهبخشاول باویژگیهایخانوادگیوشخصیتیآنها باتاکیدبردختراندانشاموزدورهراهنماییومتوسطهشهرستانبوکان–استاناذربایجانغربی عنوانطرحتحقیقاتی : بررسیرابطهافتتحصیلیدانشاموزاندختردورههایراهنماییومتوسطه بخشاول باویژگیهاوعواملخانوادگیوشخصیتیانها تاکیدبرشهرستانبوکان–استاناذربایجانغربی پژوهشگر : معصومهگورکی چکیده افتتحصیلییکیازمشکلاتعمدهدانشاموزاندختروخانوادههایانهاوسیستممدیریتآموزشوپرورشدرشهرستانبوکاناست . بطوریکهنگرانیعمیقیدربیناقشارجامعهواموزشوپرورشایجادکردهوایندهنهچندانروشنیرارقممیزند. وآنرابهیکمشکلروانی–اجتماعیتبدیلکردهاست. دربوکانبهدلیلازدیاددلایلوعواملمستعدکنندهوهمچنینشواهدوحوادثگوناگوننشانمیدهدکهآمارافتتحصیلیدانشآموزاندختربالاتربرود . هدفاصلیاینطرحتعیینشیوعافتتحصیلیدخترانازنظروضعیتخانوادهباابعادگوناگونآناست. اولینعاملیکهتاثیربازدارندهومخربیبررویکارایی،تحرک،روحوجسمدخترانداردعدماطلاعخانوادهاازنیازهایآنانورشدسریعجامعهبسویمدرنیزهشدناست . شناساییعواملبازدارندهخانوادهدرپیشرفتتحصیلیدانشاموزاندخترمخصوصادردورهراهنماییومتوسطهکهازلحاظسنیمقطعحساسزندگیاناناست،اهمیتشایانیدارد . تحقیقوپژوهشدراینموردمنجربهشناساییاینعواملوکمکبهکارشناساندرتسریعرفعموانعبرایبرنامهریزیهرچهکاملتر،صرفجوییدرهزینهها،زمانوهدایتدختراندانشاموزدورههایراهنماییومتوسطهبهمسیرهایاصلیزندگیوایجادانگیزهبرایادامهتحصیل،ایندهپربارتروکاهشظلموتبعیضونابرابریهادراینمنطقهمحرومخصوصاحاشیهشهرومناطقروستاییاست. اهدافپژوهش ·هدفکلیاینپژوهشریشهیابیعللافتوترکتحصیلدختراندورههایراهنماییومتوسطهدرابعادمختلفخانوادهدرشهرستانبوکانمیباشد . ·اهدافاختصاصي دراینپژوهشاهدافزیردنبالمیشود : 1- ریشهیابیوشناختتاثیرخانوادهودوستان،ورودتنکولوژیجدیدمانندماهواره،اینترنتوموبایلبهدرونخانوادهها،رشدجمعیتشهریوپدیدهحاشیهنشینیونابرابریطبقاتاجتماعیواقتصادیخانوادههابرروندتحصیلدختراندورههایتحصیلیراهنماییومتوسطهدرشهرستانبوکان 2. برداشتنگامهایاولیهدرجهتبرنامهریزیمربوطبه "تحصیلدختران " درهمهسطوحطبقاتی سؤالهايپژوهشي/ فرضيههايپژوهشي سوالهاییکهاینپژوهشدرصددپاسخگوییبهآنهامیباشدشاملمواردزیراست : ·عللافتتحصیلیدختراندورههایراهنماییومتوسطهدرشهرستانبوکانچیست؟ ·آیاازدواجیکیازعللافتوترکتحصیلدختراناست؟ ·آیامسایلخانوادگیباعثافتوترکتحصیلدخترانمیشود؟ ·آیادوریآموزشگاهمحلتحصیلباعٍثافتوترکتحصیلدخترانمیشود؟ ·آیاحاشیهنشینیدرشهرباعٍثافتتحصیلیدخترانمیشود؟ ·آیاتعصباتمحلیوخانوادگیباعثافتتحصیلیویاترکتحصیلدخترانمیشود؟ ·آیافقرمالیواقتصادیخانوادهباعثافتویاترکتحصیلدخترانمیشود؟ ·آیابیسوادیوالدینرابطهایباترکویاافتتحصیلیدختراندارد؟ ·آیاتعداداعضایخانوادهرابطهایباافتوترکتحصیلدختراندارد؟ متغيرهايپژوهش متغیرمستقل : متغیرمستقلدراینتحقیقافتویاترکتحصیلدختراندردورههایراهنماییومتوسطهمیباشد. متغیروابسته: متغیروابستهدراینتحقیقعواملیازجملهمحلزندگی،وضعیتمالی،سطحمعلوماتوالدین،تعصباتمحلیوخانوادگی،تاثیراینترنتوموبایل،و........میباشد متغیرملاک: شاملانگیزهتحصیلومتغیرهایپیشبینیشاملشیوههایبرخوردوتربیتفرزندان،ترکیبخانوادهها،یادگیریدروسومحلیادگیریدرمحلسکونت،استرسونگرانیهایحاصلهازرفتارههاونگاههایعامهپسندمردم،نگرشبهزنوتحصیلزنان،ساختارخانوادهوروابطانهاباهمدیگر جامعه،نمونهآماريوروشنمونهگيري جامعهآماریاینپژوهشرادانشآموزاندختر 12-19 سالهراهنماییودبیرستانهایشهربوکانراتشکیلمیدهد . ازبیندخترانراهنماییودبیرستانتعدادیبهصورتتصادفیانتخابوطیجلساتیبصورتعمومیوخصوصیبااناندرموردافتتحصیلیوشرایطخانوادگیانانصحبتشد ابزاراندازهگيريوجمعآوریاطلاعاتوروشتجزیهوتحلیلدادهها ابزارهایمورداستفادهدراینپژوهشعبارتنداز : 1. مصاحبهنیمهساختاری، 2. پرسشنامه، 3. مقایسهخانوادههاازلحاظسطحسوادوجمعیتومنطقهومحلزندگیومدتزمانسکونتدرشهر (شاملابزارشیوههایتربیتفرزندان،ساختارخانواده،انتظاراتپدرومادر،رابطهوالدینبامحلتحصیلدخترانشان،) 4. تجزیهوتحلیلدادههایحاصلدردوسطوحآماریوغیرآماری ( دربخشآماریازدادههایحاصلهجداول،ونمودارها،میانگینهاوضرایبپایانی دربخشغیرآماریبهبررسیگفتههاوروایتهایمختلفومحتواییانها ) 5- مقیاسانگیزهبرایتحصیل (بااستفادهازمقیاسعزتنفسکوپراسمیت،مقیاسنگرشفردبهتحصیل) روشپژوهش روشپژوهشبهکاررفتهدراینتحقیقازنوعتحقیقاتآزمایشیوکاربردیاست . بخشيازيافتههايپژوهش بینپیشرفتهایتحصیلیدختراندورههایراهنماییومتوسطهدرکلنمونهباشرایطخانواده،محلزندگی،سطحسوادومعلوماتوالدین،وتفاهماخلاقیورفتاریبینوالدین،امکاناتفردیوخانوادهگیدانشاموزاندختر،اخلاقورفتارسالموالدینخصوصاپدروبرادربزرگتر،ساختارخانواده (سلسلهمراتبقدرتدرخانواده)،انتظاروالدینازفرزندان،رسیدگیوتهیهمایحتاجتحصیلیدختران،
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان