محل لوگو

مقاله درمورد بررسی رابطه افت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره های راهنمایی ومتوسط2


فرمت فایل: ورد- Word Image result for word 

مرجع فایل - قابل ویرایش ) 

 

تعداد صفحه : 42
بررسیرابطهافتتحصیلیدانشاموزاندختردورههایراهنماییومتوسطه (2) ·عمدهترينعواملخانوادگيمؤثردرپيشرفتتحصيليوافتتحصیلیدانشآموزاندختردرشهرستانبوکانعبارتنداز : 1. نحوهنگرشوالدینبهمسایلعاطفیواحساساتیدرخانوادهوتامینامنیتدختراندرمنزل 2. طبقهاجتماعيواقتصاديخانوادهدرجامعهشهریویاروستایمحلزندگی 3. سطحفکریوفرهنگیخانوادهوتحصيلاتوالدین 4. تعدادجمعیتخانواده 5. اشتغالدخترانضمنتحصیل 6. اشتغالمادران 7. رابطهبينوالدینوآموزشگاه 8. اثراتماهوارهوفیلمهایآنبررویدختراندانشاموز 9. نحوهنگرشوایدئولوژیخانوادهبهمسایلدینیومادی اكنونازبينعواملفوقبهتوضيحمهمترینآنهاميپردازم : فصلاول 1. نحوهنگرشوالدینبهمسایلعاطفیواحساساتیدرخانوادهوتامینامنیتدختراندرمنزل ·والدیندارایشغلازادوغیردولتی دخترانشهروروستاهایبوکانمقدارقابلتوجهيازوقتخودرادرمنزلميگذراند . بههمیندلیلمهمترينعاملمؤثردرشكلگيرينگرشدانشآموزنسبتبهتحصيل،خانواده ِِآنهااست . باپاسخوپرسشهایکهدرطولمدتخدمتمازدانشاموزانیکهنسبتبهدرسوتحصیلبیعلاقهبودنددلیلعمدهنگرشمنفیآنانهابهدرسومدرسهوسرچشمهبروزاصلیخانوادهشانبود.نگرشخانوادهبیشترانهانسبتبهمدرسه،معلمانودرس،منفيبودويابينآنچهميگفتندوآنچهعملمیکردندتفاوتوجودداشتهاست.واینیکامرطبيعياستكهبهتدريجفرزندآنهانيزنگرشمنفيبهدرسوتحصيلپيداخواهدكرد .بیشترپدرانیکهشغلازادداشتندوبهکارتجارتخصوصاانهاییکهبهمبالادتمرزیاشتغالداشتنددرسراكاريبيهودهواتلافوقتتلقيميكنندوهميننگرشرابهفرزندانخودمنتقلساختهوبرايپيشرفتدرسآنهاهيچگونهكوششيانجامنميدهند . انهامدرسهراابزاریبرایکنترلکودکانشانخصوصادرایامجوانیودورانمتوسطهمیدانستند . وبیشتردوستدارندکهپسرانشانبجایشرکاباانهاهمراهشوندتامنفعتیکهمیبرنددوچندانشود . وایننگرشمنفیبهمدرسهودرسبهدخترانهممنتقلمیشود . بدونانکهتکرارکنندوحرفیبهمیانبیاورندارزوداشتندکهبهجایدخترانشانپسرداشتندودراینتجارتانهاهمراهیکنند . ایننگرشبسیارمخربدربیشتراینخانوادههاوجوددارد . بیشتراینپدراندرایامهفتهدرمنزلنیستندوزمانیکههمباشندبیشتربهحسابوکتابهایشانرسیدگیمیکنندووقتیبرایرسیدگیبهامورتحصیلیفرزندانشانندارند . درچنینخانوادههاییمعمولادرنبودپدرپسرانارشدویابقیهسرپرستیخانوادهرابعهدهدارندودخترانکمتردراموردخالتدادهمیشوند . اینتبعیضبوجودامدهبرروحیاتدخترانتاثیرمنفیگذاشتهواغلبانهادارایافتتحصیلیشدیدترینسبتبهبقیهدارند . ·شغلعاموکمدرامدویادرردهپایینتریابیسرپرستویابدسرپرستیاتکسرپرست ·آرزوهایبرآوردهنشدهوالدینووظیفهفرزندان بیشترخانوادههایشهریوروستاییکهدرامدانهاکمتراستماننددستفروشانوتاناکورافروشانوشغلهایبقالیوسوپرمارکتهایکهدرخیابانهایفرعیومحلههایدورازمرکزشهرهستندیکجملهراهمیشهبهفرزندانخودیاداوریمیکننداینکهدرسبخوانندتادرایندهچیزیبشوندوبرایخودکسیباشندتامانندانهازندگیبدینداشتهباشندودرحقیقتازفرزندانشانانتظاردارندتاآرزوهایبراوردهنشدهانهاراتحققبخشند . وچنانچهاینروندروبهضعفگذاشتباعٍثتضعیفروحیهآنانشدهوزندگیرقتباروالدینشانبرایهمیشهنصیبخودمیدانندورهاییازانرامحالمیپندارند.بیشتردانشاموزانیکهپدرانویاوالدینانهادارایچنینشغلهایهستنددرسخواندنراتنهابرایرهاییازتنگدستیوفقرمیدانندوبیشترتلاشانهابههمینمنظوراستامامتاسفانهباتوهماتیکههمیشهگریبانگیراغلبانهااستباشکستمواجهمیشوندواگرازیکیادودرسنتوانندموفقشوندارزوهایخودرابربادرفتهمیدانندوباعثمیشودتادردیگردروسنیزتلاشخودرابکارنبرند. ودچارافتتحصیلیشدیدگردندکهجبرانانتقریباممکننخواهدبود. ·تبعیضدربینفرزندان مورددیگریکهدرچنینخانوادهایرایجاستتبیعضبیندخترانوپسراناست . انهاداشتندختررامایهدردسروبیابروییکهبایدهمیشهتحتنظرباشندتاکاریخلافعرفخانوادهفامیلوهمسایههاانجامندهند . انانهموراهایننکتهراتکرارمیکنندکهیکپسربهتراز 1000دختراست . دخترهامالدیگرانندوبرایدیگرانآنهارابزرگمیکنند . دخترانتابزرگمیشوندوازدواجمیکنندنانخوراضافیوجایدیگریاشغالمیکنند . همیشهازطرفخانوادهودیگرافرادفامیلسرکوبمیشوندوضعیفهبودنشانمرتببهانهایادآوریمیشوند . حتیفرستادنانهابهمدرسهنیزازرویخیرخواهیوترحماست . چنانچهدختریدارایافتتحصیلیشودومردودگرددازفرستادندوبارهانجلوگیریمیکنند . میزانبیسوادیدخترانوزناندراینخانوادههابسیاربالااستانانیاسوادندارندویاکمسوادهستند . وهمیشهدرسنینپایینازدواجمیکنند . ·خشونتعلیهدخترانوزنان خشونتعلیهدخترانیکیازشایعتریننمودخشونتواستبداددراینگونهخانوادههادرشهربوکانوروستاههایاطرافاناست. اعمالخشونتمعمولاازسویپدرانوبرادرانبزرگتراعمالمیشود . بهکاربردنکلماترکیکودورازنزاکتوادب،فحشودشنام،بهانهگیریهایغیرمعقول،دادوفریادغیراخلاقی،فشارآوردنهایروحیوروانی،ضربوشتممنجربهزخمیشدن،تهدیدبهمرگ،محرومکردنازخرجروزانهوغذادربیشترانخانوادههامعمولشدهاست. نگاهمالکیتوالدینبرفرزندانخصوصادخترانوزناندراینمنطقهیکقانونمطلقهوتغییرناپذیرشدهاست. انانتنبیهفرزندانراجزییازبرنامهتربیتیخودبهحسابمیاورند. درکلدخترانبهشیوههایزیردراینچنینخانوادههایموردازارقرارمیگیرند. 1- اذیتوآزارجسمی : بصورترفتارهایکهازنظرفیزیکیوجسمیبهدختراناسیبواردمیکندمانند:،کتکزدنبادست،چوب،کابلوشلنگآب،گازگرفتن،سوزنداندستوصورتبوسیلهآبجوشوجسمداغ،مجروحکردن،شکستناعضایبدن،و....... 2- اذیتوازارروحیوروانی: بصورتحرکاتورفتارهایکهروحورواندختراناسیبمیبینند.مانند:هتکحرمت،توهینوافترا،ترساندن،تحقیر،تبعضبینفرزنداندختروپسرو.... وممانعتازدیدارمادرویاپدربعدازجداییوالدینازهمدیگر 3- اذیتوازارهایعاطفی: عدمتوجهوبرآوردهنکردننیازهایاولیهواساسیدخترانمانند: تهیهپوشاکمناسبباسنومحیط،عدمتهیهتغذیه،عدمتوجهبهبهداشتوزبیایی،عدمتوجهبهمسلهاموزش،عدمتوجهبهارزوهاوبرنامههایانهابرایاتیخودو...... 4- اذیتوازاربصورتسوءاستفاده: وادارکردندخترانبهکارهایدشواروقاچاقکالاوموادمخدر،سوءاستفادههایجنسیبصورتهایمختلفو......... ·عواملکودکآزاری یکنکتهدیگریکهدراخربحثعواملخانوادهمیخواستمبهانبپردازمعواملکودکازاریخصوصادخترازاریوبهرهکشیجنسیدخترانخصوصاازناحیهافرادفامیلوافراددرجهیکودوخانوادهوتاثیراتوعواقباناست. بیشتردخترانزمانیکهموردمزاحمتهایافرادقرارمیگیرندازبیاناندرخانوادهومدرسههراسدارندوبرایرفعاینمشکلکمترازدیگرانووالدینکمکمیگیرند . متاسفانهنمونههایکهگزارششدهاندویابحثانانپیشکشیدهاست ...... اینمشکلزمانیحادوغیرقابلدرماناستکهایناذیتوازارازناحیهخانوادهخودوافراددرجهیکفامیلباشد. مواردزیادیراشاهدبودیمکهدختراندانشاموزازناحیهخانوادهموردضربوشتمقرارگرفتهاندولیازهیچناحیهایموردحمایتقرارنگرفتهاند . درچندموردگزارششدهاستکهحتیموردضربوشتمدوستپسرقرارگرفتهاند. اماهیچیکازایندخترانگزارشیبهمسولینیامراجعذیربطندادهاند. دخترانخصوصادرخانوادههایبادرامدکمیابیسرپرستویابدسرپرستوخانوادههایکهوالدینانهامستبدوخودرایهستنددچارایننوعاذیتوازارمیشوند . انانچنانچهنتوانندمقاومتکنندوراهیجزاطاعاتازفرامینانهانداشتهباشند . اعتمادبهنفسخودراازدستمیدهندوخشونتراتحملمیکنند .وبرایهمیشهدارایشخصیتیاجتماعیمنزویوروانیمغشوشهستند . بایکیازدانشاموزانیکهازایندستهدخترانبودصحبتکردماوبهانچهدرخانوادهاشدرموردزنانودخترانگفتهبودندباورپیداکردهبود .اودرخانوادهایزندگیمیکردکهبرادربزرگترشسرپرستاصلیخانوادهبود .اواززبانبرادرشنقلمیکردکهبارهابهاوگفتهاستکه ":هیچکسجزمننمیتواندرفتاروکردارتراتحملکند" "اینحرکاتواطواراوستکهباعثبروزاینقبیلرفتارازسویبرادرششدهاست" "هیچکسیدلشبرایزنهانمیسوزد " "تمامیفتنههازیرسرزنهااست" " هیچزنیعرضهمراقبتازخودشراندارد"

قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 2,310 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 232

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما