مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 30
پيشينه تحقيق : خانواده قبل از هر چيز بهترين محيطي است كه كودك در آن به رشد خود ادامه مي دهد و با وجود ناتواني اش در برابر دنياي طبيعي و اجتماع كه او را احاطه كرده ، كودك در آن قادر است زندگي كند و به رموز آن آشنا گردد . از اين جهت به نظر مي رسد هيچ مؤسسه ديگري قادر نيست اين وظيفه را مثل خانواده بطور كامل انجام دهد زيرا هيچ مؤسسه اي نيست كه بتواند مانند پدر و مادر بطور مستقيم و حياتي ، به هم علاقمند باشند ( جان باولبي ) بزرگترين رمز سعادت در خانواده محبت است محبتهاي پدر و مادر صميميت و دوستي را در روح و فكر كودك زنده مي كند . وقتي كه كودك بزرگتر مي شود نياز به نوازش و محبت . به نياز به احترام اجتماعي تبديل مي شود . يك تبسم ، يك نيم نگاه ، يك كلام يك ايما و اشاره جايگزين نوازش ساده مي گردد تا فرد را ارضاء نمايد . ارزشي كه بچه براي خود قائل است ، از ارزشي كه والدين براي خود قائل هستند و از ارزشي كه والدين براي او قائل مي شوند ناشي مي گردد ولي چنانچه والدين برايش ارزش قائل نشده و هر آن ، او را تحقير نمايند ، به رشد و تكوين شخصيت او لطمه مي زند ، پس خود را محبوب دانستن و منبع شادي در نظر گرفتن مهمي ، براي احساس امنيت است : نتايج رفتار طردشدگي بوسيله محققين بسياري مطالعه شده است از جمله اينكه اين كودكان بيش از كودكان ديگر در رفتارشان اختلالاتي مثل پرخاشگري ، عصيان ، خصومت ، دزدي و ولگردي نشان داده و به دروغگويي و نافرماني متمايل اند ( سيموندز به نقل از محدث 1370 ) ، سيموندز 62 بچه خوب پذيرفته شده را با روش سينماتيك مقايسه كرد ولي به اين نتيجه رسيد ، كه كودكان طرد شده با رفتارهايي مثل بي ثباتي عاطفي و هيجاني ، بي دقتي و تمايل به خيالات واهي ، فقدان دلسوزي و بي تفاوتي نسبت به مدرسه و خصومت نسبت به اجتماع ، خودشان را مشخص مي
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان