مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 4
انسان شناسی را چرا و چگونه تدریس کنیم؟ منتشر شده توسط: دکتر نعمت الله فاضلی همچنین طرح اين پرسش در شرايط امروزي آموزش عالي و دانشگاه ها بيش از هر زمان ديگري اهميت دارد زيرا آموزش عالي و تحصيلات دانشگاهي هر روز گسترش مي يابد و فراگيرتر مي شود و در هر لحظه صدها هزار انسان جوان وقت و نيرو مادي و معنوي خود را صرف دانشگاه مي كنند. دانشگاه امروز دانشگاه توده گرا و انبوه است نه دانشگاه نخبه گرا و محدود گذشته. در این دانشگاه توده گرا دانشجویان از طبقات اجتماعی مختلف پایین، متوسط و بالای جامعه و طبیعتا با میزان "سرمایه ی فرهنگی" متفاوت وارد دانشگاه می شوند. در این شرایط باید ابزارها، استراتژی ها و روش های آموزش و تدریس بگونه ای باشد که فراخور همه دانشجویان باشد به نحوی که دانشجویان با سرمایه فرهنگی اندک (که احتمالا میزان آنها کم نیست) بتوانند در کلاس های درس مهارت، بینش ها و ایده های لازم را بیاموزند. دیگر نمی توان با فرض اینکه دانشجویان نخبگان یا برگزیدگان جامعه هستند کلاس های درس را پیشبرد. از طرف ديگر، ما در "جامعه دانش محور" زندگي مي كنيم كه شهروندان براي امرار معاش و گذران زندگي عادي و روزمره خود نيازمند فراگيري مجموعه وسيعي از دانش ها و مهارت هاي عالي هستند كه دانشگاه و مراكز آموزش عالي باید به آنها بیاموزد. این آموزش ها را باید استادان و مدرسان ارائه کنند. اما بررسی ها نشان می دهد که «آموزش با سرعت کافي در جهت ارائه دانش مورد نياز دانشجويان درباره جهان بيروني که براي زندگي دانشجويان حياتي است تغيير نمي کند» (Allen 1984: 6). علاوه بر اين، تحولات متعددي رخ داده است كه باز انديشي و نوانديشي در روش هاي آموزش و تدريس در دانشگاه را ايجاب مي كند. تحولات اخير در زمينه تکنولوژي هاي آموزشي و تکنولوژي اطلاعات و کامپيوتر، رشد دانش بشري، و تحولات بزرگ در زمينه ارتباطات تحول عظيمي در رهيافت ما به آموزش
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان