مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 6
«بررسي مشكلات آموزش زبان دوم (عربي)» چكيده در اين مقاله، موانع يادگيري زبان عربي در ابعاد دانشآموزي ـ اجتماعي ـ معلمان و نظام آموزشي مورد بررسي قرار گرفته است. عوامل مربوط به دانشآموز: كمبود انگيزه وسيلهاي و يكپارچه ـ عدم تسلط بر پيشنيازهاي اين درس ـ قرار نگرفتن در محيطي كه به زبان عربي تكلم ميشود. از عوامل مربوط به معلمان ـ عدم تسلط آنان در مكالمه به زبان عربي ـ عدم استفاده از وسايل كمك آموزشي و تأكيد بيشازحد بر روش سخنراني قابل ذكر است. از موانع اجتماعي ميتوان به عدم اهميت جامعه بر يادگيري زبان عربي ـ وجود نگرش منفي نسبت به عربزبانان و كمبود مؤسسات آموزشي زبان عربي در سطح شهر اشاره كرد. سرانجام از عوامل مربوط به نظام آموزشي ميتوان محدود بودن ساعت درس عربي، وسعت مطالب مورد تدريس و تأكيد بر يادگيري قواعد به منظور موفقيت در پاسخ به سؤالات كنكور و عدم تبيين هدفهاي درس عربي براي معلمان و دانشآموزان را نام برد. علاوه بر موانع مذكور، روشهاي عمده آموزش زبان عربي مورد بحث قرار گرفته و پيشنهاداتي به منظور رفع برخي از اين موانع ارائه گرديده است. انسان موجودي با ابعاد زيستي، رواني، اجتماعي و اخلاقي است و در هر يك از اين ابعاد نيازهايي دارد. به منظور برآورده ساختن نيازهاي خود ناچار گرديد تا به صورت اجتماعي زندگي كند و در اين شرايط نياز به داشتن وسيله ارتباطي در حد بالايي احساس شد. ابتدا به زبان اشارهاي روي آورد اما به دليل محدوديتهاي اين زبان، به خلق زبان كلامي نياز پيدا كرد و براي پاسخگويي آن به زبان كلامي و بعد هم نوشتاري پرداخت. اين موضوع امروزه به حدي تنوع دارد كه حدود 4000 زبان را ميتوان در دنياي امروزي شناسايي نمود. (وزيرنيا، 1379). تعدد زباني و نمادهاي نوشتاري و نياز روزافزون انسانها در دهكده جهاني به برقراري ارتباط و استفاده از امكانات علمي، فني و... يكديگر، ضرورت يادگيري بعضي از زبانهاي دنيا را بسيار حتمي نموده است. از جمله يادگيري
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان