مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 5
بررسي نگرش والدين (پدران و مادران) دانشآموزان پسر مدارس نظام جديد آموزش متوسط در مورد تاثير راهنمايي و مشاوره تحصيلي در انتخاب رشته تحصيلي آنان در سطح شهرستان فريمان چكيده : اين پژوهش بمنظور بررسي نگرش والدين دانشآموزان پسر مدارس نظام جديد آموش متوسطه در مورد تاثير راهنمائي و مشاوره تحصيلي در انتخاب رشته تحصيلي ميباشد. بدين منظور سه فرضيه زير مطرح شدند. الف ) از نظر اولياء تاثير راهنمايي و مشاوره دانشآموزان با مشاورين تحصيلي در انتخاب رشته تحصيلي تاثير زيادي دارد. ب ) نظر اوليا دانشآموزان نسبت به فعاليتهائي كه مشاورين در زمينه كمك در حل مشكلات تحصيلي نظام جديد به آن مشغولند مثبت است . ج) از نظر اوليا انتخاب و هدايت رشته تحصيلي دانشآموزان متناسب با رغبت و استعداد و توان آنها و مورد تاييد اوليا آنان ميباشد. روش تحقيق در اين پژوهش از نوع پيمايشي ميباشد. جامعه آماري عبارتست از دانشآموزان پسر اول متوسطه نظام جديد در سطح شهرستان فريمان هستند. بر اساس ضريب اطمينان 5 درصد و با استفاده از فرمول تعيين حجم نمونه تعداد 206 نفر به عنوان نمونه با روش نمونهبرداري طبقهاي تصادفي دو مرحلهاي انتخاب شدند. به منظور دستيابي به اطلاعات مورد نياز پرسشنامه ابتدا بر روي 25 نفر بطور آزمايشي اجرا شد، پس از اصطلاحات لازم به تعداد 206 نسخه آماده و در اختيار آنان قرار گرفت . ابزار اندازهگيري عبارت از يك پرسشنامه با دو بخش مستقل كه بخش اول اطلاعاتي را در مورد والدين و بخش دوم پرسشنامه اطلاعاتي را در مورد دانشآموزان گردآوري ميكند. پس از جمعآوري اطلاعات با استفاده از برنامه كامپيوتري "SPSS" اطلاعات استخراج شد و براي بررسي تاثير بين متغير مستقل و وابسته از آزمون مجذور كاي و محاسبه نسبت والديني كه نظر آنها مثبت است . استفاده و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت . نتايج پژوهش نشان ميدهد كه بين دو متغير راهنمايي و مشاوره دانشآموزان با انتخاب رشته تحصيلي تاثير زيادي وجود دارد و مشخص شد كه در سطح معنيداري 0/0009 نظر اوليا نسبت به تاثير زياد فعاليتهاي مشاورهاي بر انتخاب رشته
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان