لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات:30
آشنايي با چرخ
1)آشنايي با چرخ و عملكرد آن ، طريقة نخ كردن چرخ و چك كردن روغن اگر چرخ صنعتي باشد .
2) اگر سوزن برعكس بسته باشد نخ پاره مي شود شيار سوزن سمت چپ چرخ بايد قرار بگيرد .
3) اگر نخ گره داشته باشد نخ پاره مي شود .
4) اگر تاب نخ گرفته نشده باشد نخ پاره مي شود تاب نخ توسط تاب گير چرخ گرفته مي شود .
5) خوردن سوزن هنگام شكستن روي صفحة چرخ شيار ايجاد كرده و نخ داخل آن گير كرده و پاره مي شود .
6) در اثر زياد كاركردن چرخ ، نخ روي كمپلت شيار ايجاد كرده و باعث پاره شدن نخ مي گردد .
7) فنر فنتول بيش از حد سفت باشد نخ پاره مي شود و بيش از حد شل باشد دوخت نامنظم شده و نخ زير مي ريزد و دوخت شل انجام مي شود .
8) ماكو بيش از حد سفت باشد نخ زير پاره مي شود و بيش از حد شل باشد نخ رو مي ريزد و دوخت شل انجام مي شود .
9) در سرعت اوليه چرخ اگر زير پايه خالي از كار با شد نخ پاره مي شود و نخ زير چرخ جمع مي شود .
10) سوزن كج باشد يا نوكش پريده باشد (خراب باشد ) نخ پاره مي شود و پارچه را نخ كش مي كند .
11) رد كردن دوخت به علت پايين و يا بالا بودن سوزن يا پيچيدن نخ دور سوزن مي باشد .
12) قبل از شروع به كار ماسوره زاپاس را در ماسوره پركن قرار داده تا اتوماتيك ماسوره پر شود و تأخير در كار نيافتد .
توضيح كامل درباره دوخت ، دوخت منظم و حفظ حالت پارچه
قبل از انجام دوخت حتماً نخ زير و روي چرخ كنترل شود كه تنظيم باشد تا دوخت منظم انجام شود . براي دوخت منظم بست نبايد بيشتر از يك سانتيمتر باشد و از لب پارچه هم نبايد فاصله بيش از يك سانتي متر باشد و بعد از بست زدن در اول كار بايد نخ اضافه را گرفت و آخر كار نيز بست زده و اضافه نخ زده شود و حتماً بايد زير پايه كار پيش بر كار (پارچه) باشد تا بست زده شود و زير پايه خالي نباشد كه در اينصورت دوخت انجام نمي شود و در درازمدت بين پايه و كار پيش بر اصطكاك ايجاد شده و زير پايه و دنده كار پيش بر خورده مي شود و باعث مي شود كه كار خوب جلو نرود و يا خيلي كند جلو رود .
مبلغ قابل پرداخت 3,300 تومان
برچسب های مهم