مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 10
رشد اخلاقی کودکان پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۵يکی از چالشهای اصلی دوران کودکی ارتقای نحوه دستکاری کردن محيط اطراف کودک است به عنوان مثال ياد دادن قواعد بازی از جمله اين موارد است. در اين مورد قواعد فيزيکی مانند پايداری شیء در کنترل محيطی به اندازه قواعد زبان شناسی در برقراری ارتباط از اهميت برخوردار است. اگر اين قواعد به اندازه کافی وجود نداشته باشد کودک بايد به دنبال قواعد ديگری برود تا بتواند با تمرين هر روزه آنها دنيای اجتماعی که در آن زندگی میکند را اداره کند.قواعد اجتماعی شامل دونوع اصلی هستند (تيوريل، کيلن، هالويگ ۱۹۸۷). نوع اول قواعد اخلاقی است که مشوق افراد برای انجام اعمال خير و ضامن درستکاری و مشخص کننده اعمال خوب از بد میباشد. به عنوان مثال، مردم مجاز نيستند که همديگر را بکشند يا اموال ديگری را به غارت ببرند. علاوه بر اين يک سری قوانين رسمی که به قوانين اجتماعی معروفند در هر جامعه برای کنترل رفتارهای نادرست و هدايت آنها به راه راست وجود دارد. اين نوع قاعده ممکن است مشتمل شود بر دادن صندلی به يک فرد پير يا گفتن لطفاً و متشکرم و يا صبر کردن و اجازه دادن به ماشين فردی که در حال پيچيدن است باشند. به علاوه کودکان بايد هم قواعد اخلاقی و هم قوانين اجتماعی را که شايد در موقعيتهای مختلف تفاوتهای بسياری بين آنها وجود داشته باشد ياد بگيرند. به عنوان مثال بين قواعد خانوادگی مان و قواعد کلاس درس يا رفتارهای مورد انتظار والدين و رفتارهای دوست داشتنی همسالان تفاوتهايی وجود دارد و گفتن اين مطلب ضرورتی ندارد که اکتساب قواعد اجتماعی جزء انکارناپذير و بسيار مهم رشد کودکان است. (گرالينسکی و کوپ ،۱۹۹۳ مکويی و مارتين، ۱۹۸۳). رشد اخلاقی در قوانين اجتماعی اصولاً برای راهنمايی و تشخيص رفتارهای درست و غلط برای کودکان طراحی شده است. به همين دليل مطالعه اين که کودکان چگونه اين قوانين را بفهمند و اجرا کنند به طور سنتی تحت عنوان اخلاقی بودن يا رشد اخلاقی مطرح شده است. تا دهههای اخير
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان