مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 35
مقـدمه تا قبل از قرن بيستم به بيماري هاي جسماني و رواني كودكان و نوجوانان بيشتر به صورت مينياتوري از امراض بزرگسالان نگاه مي شد از اوايل قرن بيستم با شروع مطالعات سيستماتيك بر روي جنبه هاي مختلف كودكان ونوجوانان اختلالات رواني آنان نيز به صورت مستقل مورد توجه قرار گرفت (شاملو، 1368). صحبت از ماهيت اختلالات رواني در كودكان و نوجوانان نسبت به بزرگسالان به مراتب پيچيده تر است. بعضي از رفتارهاي نابهنجار در كودكان ونوجوانان پاسخ به شرايط استرس زاي محيط است (سيف نراقي، نادري، 1370). يكي از انواع اختلالات رفتاري شايع در كودكان ونوجوانان اختلال سلوك مي باشد. به طور كلي بررسي ها نشان داده اند كه اختلال سلوك شايعترين اختلال در كودكان ونوجوانان است و در حدود يك سوم تا يك دوم مواردمراجعه به مراكز مشاورهاي و كلينيك ها را شامل شده و ميزان شيوع اين اختلال در پسران دو برابر دختران است (آزاد، 1379) . كودكان ونوجوانان داراي اختلال سلوك بيشتر خود را از راه كردار نشان ميدهند تا از راه بيان . آنان ترجيح ميدهند از زبان براي برقراري ارتباط يا بيان احساسات بهره نگيرند(كرنبرگ و كازان 1991) در مجموع سطح عملكرد اين افراد پايين بوده و اغلب بسيار زودتر از همسالان خود مدرسه را ترك ميكنند (بچ من ، جان استون و اومالي 1978 به نقل از احمدي 1379). بيان مسئله : مشكلات سلوك به آن دسته از رفتارهاي ضد اجتماعي اشاره دارد كه نشان مي دهد فرد در انطباق با انتظارات اشخاص صاحب قدرت در زندگي ( مثل والد يا معلم ) و يا هنجارهاي اجتماعي يا احترام به حقوق ديگران ناتوان است. اين رفتارها مي تواند كشمكش هاي خفيف با منابع قدرت (مثلاً تقابل ، عدم اطاعت ، نافرماني ، بحث و مجادله) انحراف عمده از هنجارهاي اجتماعي (مثلاً فرار از مدرسه ، فرار از منزل) تا دست اندازي جدي به حقوق ديگران (مثلاً تهاجم ، تجاوز جنسي ، تخريب ، آتش افروزي و دزدي) را در
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان