مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 30
ادبیات و پیشینه تحقیق امروزه درمانهايي كه بر اساس فرمولبندي هاي روانشناختي صورت ميگيرد، احتمال ميزان موفقيت را افزايش ميدهد. بنابراين باتعيين فرمولبندي مشكلات و انتخاب الگوي صحيح و روش مناسب و توصيف فرايند تغيير، بصورت سازمان يافته ضريب اطمينان در درمان افزايش مييابد در شناخت درماني، شيوه رواندرماني مبتني بر نظريه اختلالات هيجاني و فهم باورهاي تحريف شده( بك 1967 – 1991 ) مطالعات باليني و تجربي كواكس ( 1978) و بلك برن(1988) و نيز تكنيكهاي درماني مشخصي است. اين شيوه درماني شكل سازمان يافته اي از روان درماني است كه براي كمك به بيماران براي يادگيري روش هاي موثر به منظور مواجه با مشكلاتي كه سبب ناراحتي او ميشوند طراحي شده است. - ميرافضلي آراني، فاطمه، علل ترس در كودكان، مركز تحقيقات نظام وفا شهرستان شهرستان ایذه ،83 ـ 1382 ترس از بزرگترين دشمناني ميباشد كه بشر مجبور است با آن روبرو شود ترس دربارة آسيبپذيري خودمان و ترس براي بقاي خود 2- عکاشه گودرز"بررسی عملکرد تحصیلی وعلل ترس در دانش آموزان" شورای تحقیقات اداره آموزش و پرورش شهرستان ایذه 1381در این تحقیق سنین نوجوانی یعنی سالهای بین 12 تا 18 سال را دوره ناکامل نامیدهاند زیرا نوجوان عالم کودکی را پشت سر گذاشته و به دوره کامل بزرگسالی نیز نرسیده است در نتیجه احساس نوعی ناامنی و عدم اطمینان و اعتماد به خود و نقش اجتماعی خود دارد. دوره ای که در طول عمر انسان ؛تنشهای هیجانی؛در حد اعلای خود می رسد دوره نوجوانی است .در این دوره علاوه بر رشد و تغییرات بدنی و ترشحات غدد داخلی که تا حدی موجبات ترس و تنش را در نوجوانان پدید می آورد،عوامل محیطی و اجتماعی یکی از عوامل اصلی وجود تنشها در این دوره می باشد. شناخت درماني بك ابتدا در مورد افسردگي و ترس به كار رفته است ( 1967) ولي امروزه مطالعات و تحقيقات بيشتر در شناخت درماني نشان ميدهد براي بسياري از اختلالات روانشناختي از جمله ترس ، وسواس
مرجع فایل - قابل ویرایش )
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان