مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 6
پيشينه امروزه درمانهايي كه بر اساس فرمولبندي هاي روانشناختي صورت ميگيرد، احتمال ميزان موفقيت را افزايش ميدهد. بنابراين باتعيين فرمولبندي مشكلات و انتخاب الگوي صحيح و روش مناسب و توصيف فرايند تغيير، بصورت سازمان يافته ضريب اطمينان در درمان افزايش مييابد در شناخت درماني، شيوه رواندرماني مبتني بر نظريه اختلالات هيجاني و فهم باورهاي تحريف شده( بك 1967 – 1991 ) مطالعات باليني و تجربي كواكس ( 1978) و بلك برن(1988) و نيز تكنيكهاي درماني مشخصي است. اين شيوه درماني شكل سازمان يافته اي از روان درماني است كه براي كمك به بيماران براي يادگيري روش هاي موثر به منظور مواجه با مشكلاتي كه سبب ناراحتي او ميشوند طراحي شده است. شناخت درماني بك ابتدا در مورد افسردگي به كار رفته است ( 1967) ولي امروزه مطالعات و تحقيقات بيشتر در شناخت درماني نشان ميدهد براي بسياري از اختلالات روانشناختي از جمله اظطراب، وسواس و … نيز قابل استفاده است. در ارزيابي تحريف هاي شناختي كه افراد مضطرب تجربه ميكنند فريمن و ديگران ( 1990) متوجه شدند كه تحريفهايي همچون فاجعه آميز دانستن، شخصي سازي تعميم و مبالغه آميز،… ( 1990) ديده ميشود و هم چنين كاربرد مثلث شناختن و نقش آن در درمان اضطراب توسط گرينبرگ ( 1985) مورد بحث قرار گرفته است. شناخت درمانگران معتقدند تجارب كودكي ميتواند باعث شكلگيري طر حوارهها و باورهاي اساسي و باورهاي شرطي گردند، در هنگام وجود يك محرك به عنوان موقعيت، فعال كننده اضطراب، ميتواند بر طرحوارها و باورهاي اساسي و باورهاي شرطي اثر كرده و بصورت يك فرآيند شناختي، پيامدهاي شناختي از جمله افكار اتوماتيك را فعال نموده و رفتارها و هيجانات و پاسخهاي فيزيولوژيك انسان را تحت تاثير قرار دهد. الف : تحقيقات خارجي 1- ميرافضلي آراني، فاطمه، علل اضطراب دانش آموزان در مدارس ، مركز تحقيقات نظام وفا شهرستان آران و بيدگل، 83 ـ 1382 اضطراب از بزرگترين دشمناني ميباشد كه بشر مجبور است با آن روبرو شود اضطراب دربارة
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان