مرجع فایل - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 3
بررسي ديدگاه معلمان دوره هاي ابتدايي ، راهنمايي و متوسطه در مورد آموزش تلفيقي كودكان استثنايي چكيده تحقيق : هدف اين تحقيق تعيين ديدگاه معلمان استان آذربايجان شرقي نسبت به آموزش تلفيقي است. به اين منظور 488 نفر معلم عادي و 81 نفر معلم استثنايي به صورت نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي و 116 معلم تلفيقي به روش نمونه برداري در دسترس به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شدند . پس از تعيين نمونه ها اطلاعات لازم توسط ابزار پژوهش كه توسط محقق ساخته شده بود و از نظر اعتبار و روايي در حد قابل قبولي بود جمع آوري شدند و با آزمون تحليل عاملي ، آزمون F و T و خي دو ، داده ها مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. بخشي از يافته هاي پژوهش : 1ـ با استفاده از تحليل عاملي سه عامل تحت عنوان تاثير منفي آموزش تلفيقي بر كودكان عادي (عاملA ) تاثير منفي آموزش تلفيقي بر كودكان استثنايي (عامل B ) و تاثير مثبت آموزش تلفيقي بر كودكان استثنايي ( عاملC ) نام گذاري شد. 2ـ معلمان عقيده دارند كه آموزش روشهاي تدريس ويژه، مهمترين نياز آموزش معلمان تلفيقي است. 3ـ به عقيده معلمان محدود كردن تعداد دانش آموزان كلاس ، بهترين نوع حمايت از معلمان تلفيقي است. 4ـ به نظر معلمان عوامل موثر بر پيشرفت تحصيلي دانشآموزان تلفيقي به ترتيب اهميت عبارتند از : 1ـ آموزش معلمان تلفيقي 2ـ رضايت شغلي معلمان 3ـ تجهيز مدارس به وسايل كمك آموزشي و توانبخشي 4ـ حمايت از معلمان تلفيقي 5ـ ميزان همكاري مديران و عوامل اجرايي 6ـ ميزان همكاري والدين 7ـ نگرش مثبت معلمان به آموزش تلفيقي 8ـ سن ورود به سيستم آموزش تلفيقي 9ـ انعطاف پذيري در برنامه درسي 5ـ ديدگاه معلمان استثنايي به آموزش تلفيقي مثبت تر از ديدگاه معلمان عاديست. 6ـ معلماني كه رشته تحصيلي آنان علوم تربيتي است نسبت به معلماني كه رشته تحصيلي آنان غير علوم تربيتي است ،
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان